maandag 10 mei 2021

Project 300 per dag - 6 - 2021

Ik gooide laatst een kop koffie over mijn macbook. Per ongeluk uiteraard. Ik had voordat ik begon met werken een verse bak naast mijn macbook gezet. Na het opstarten van alle programma’s, wilde ik ook nog muziek luisteren en koos ervoor de Spotify app te openen op mijn computer in plaats van op mijn iPhone, omdat die laatste in mijn keuken aan de oplader lag. Ik stopte de mini-jack van mijn oordopjes met draad in de zijkant van mijn macbook. Toevallig dezelfde kant als waar de dampende beker met het zwarte goud stond. Ik nam een slok van de pleur en zette de mok zo terug dat het draad van de koptelefoon achter de beker langs liep. Een minuut later hoorde ik de deurbel, stond ik op en trok ik met het draad van de oordopjes het bakkie troost pardoes over mijn toetsenbord. 

Scheldend haalde ik de oordopjes uit mijn oren en draaide ik de laptop ondersteboven voor ik een sprintje trok naar de voordeur. Ik hoopte op een pakketje, op iets dat het leed zou verzachten. Maar toen ik de gang in liep, zag ik door het glas van mijn voordeur niet het gebruikelijke grijs van de stoep gemengd met het oranje van PostNL, maar een soort vreemde rode waas. Ik deed de deur open en zag een hippe meid op Dr. Martens die een rode loper tussen de deur en haar kistjes had neergelegd om daarmee anderhalve meter afstand te kunnen houden op een ludieke en marketingtechnisch sterke manier. Op de rode loper las ik de tekst Save The Children. In mijn hoofd dacht ik alleen maar Save Mijn Macbook

“Nee, geen macbook, mijn interesse is in de koffie gevallen, dus ik moet echt even snel een handdoek gaan drogen, dus sorry.” Ik sloeg de deur dicht en realiseerde me meteen dat ik door de paniek bijna alle woorden in de zin had omgedraaid en een schaamtegevoel bekroop me. Ik kreeg de behoefte mijn zin te corrigeren en deed de deur weer open. De Dr. Martens draaiden zich van de buren razendsnel terug naar mijn deur. Ik keek omhoog, trof haar blik en zag een mix van hoop, blijdschap en geluk. Kut, dit gaf natuurlijk totaal de verkeerde indruk, dus zei ik: “doe maar 5 euro per maand.” 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten