maandag 17 mei 2021

Project 300 per dag - 13 - 2021

Ik weet dat ik moet sporten, maar ik heb niet zo’n zin. Ik weet ook dat als ik eenmaal bezig ben, die zin wel komt. En ik weet ook dat ik me na de sessie blij en trots voel. Toch heb ik nog heel even geen zin.

Ik vertoon uitstelgedrag. Ik zit onderuitgezakt op de bank te lezen over de enorme waardedaling van de grootste cryptomunten, zoals Bitcoin. Oorzaak? Elon Musk. Deze gekke miljardair die auto’s maakt en de ruimte in wil, kan met enkele tweets de koers van de Bitcoin veranderen. Eerst was hij enthousiast en steeg de koers, nu is hij sceptisch en is in 7 dagen tijd 205 miljard euro verdampt. 

Bizar dat 1 man zoveel macht heeft. Er zijn mensen die al hun spaarcenten in Bitcoin steken en Musk vindt het leuk om daar vervolgens gewoon een beetje mee te spelen door via Twitter raadselachtige statements te maken. Over spelen gesproken, ik moet sporten. Ja, ik ga.

Oh wacht, ik moet nog heel even iets uitzoeken over Elon Musk, want dat is echt even belangrijk nu. Ik lees dat hij sceptisch is over cryptovaluta, omdat het niet goed is voor het milieu. Ik denk dat zijn raket ook niet echt goed is voor het milieu. Ik google ‘SpaceX’ en ‘milieu’. Op de website van Business Insider lees ik dat er veel koolstofdioxide vrijkomt bij een lancering en dat de drie Falcon 9 stuwraketten, die nodig zijn voor een lancering, ongeveer 440 ton kerosine verbruiken. Daar kun je 440 keer van Amsterdam naar New York mee vliegen. Goed is het allemaal niet, dus wie is Elon Musk dan om anderen te veroordelen?

En nu ga ik echt sporten. Trainer Daniel van Team Body Project kondigt aan dat er veel boksen in de workout zal zitten. Fijn, want die Elon Musk irritatie moet eruit. Bam, bam, bam. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten