zaterdag 8 mei 2021

Project 300 per dag - 4 - 2021

Mijn stiefdochter kijkt naar True en het Regenboogrijk. Deze ochtend niet voor het eerst. Het is voor haar wat Sons of Anarchy voor mij is, waardoor ze dit iedere ochtend bij het ontbijt kan 'bingen' tot ze naar school moet of wil spelen. Alle afleveringen van True volgen hetzelfde concept: de dag begint fantastisch, dan ontstaat er een probleem, True en haar trouwe maatje Bartleby (een poes) lossen dit op met behulp van van 3 wensen die ze halverwege de aflevering ophalen in een wensboom en de dag eindigt vervolgens weer fantastisch. 

Ik probeer True iedere ochtend te negeren, maar dat lukt nooit. De liedjes in de serie zijn extreem catchy en haar uitspraken druppelen door naar ons normale taalgebruik. Super duper dansfeestje! Rijden, rijden, doorracen! Wip-wap-wow, ik kies jou! 

Ik ben benieuwd wat mijn stiefdochter hiervan meeneemt. Iedere aflevering gaat True bij de wensboom eerst even nadenken voor ze haar wensen kiest. Ze gaat zitten op een paddenstoel, sluit haar ogen en denkt een paar seconden na. Zal dat in het geheugen gegrift blijven en gaan kinderen daardoor in de toekomst beter met problemen om?  

Ik keek vroeger The A-Team. Als ik dat concept terughaal, ging dat zo: Face is aan het flirten met een dame, Hannibal rookt een sigaar en B.A. & Murdock maken ruzie met het woord fool. Kortom: The A-Team is ontspannen. De vrouw waarmee Face flirt, blijkt ten onrechte door een groepje boeven te worden lastiggevallen, The A-Team brengt het probleem in kaart en lost dit op met behulp van mitrailleurs om aan het einde van de aflevering weer ontspannen te zijn, terwijl Hannibal het prachtig vindt hoe een plan samenkomt. 

Precies hetzelfde concept. De mitrailleurs zijn vervangen door wensen en het flirten van Face is het eten van taartjes geworden. Opvoedkundig veel beter natuurlijk. 

Ik speelde The A-Team na op het schoolplein, maar ik heb er geen lessen uit getrokken. Het was er gewoon. Ik zou willen zeggen dat ik beter snap wat teamwork is, of dat The A-Team me inzicht heeft gegeven in het het oplossen van problemen, maar dat is niet zo. Soms is er geen diepere laag en is het slechts vermaak. Mijn stiefdochter moet gewoon lekker genieten van True en ik kijk wel weer mee. Wensenboom, wensenboom, geef me je wensen als in een droom! Shut up, fool!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten