maandag 1 november 2010

Hooggespannen verwachtingen (Bishop Lamont)

Ik heb zojuist Bishop Lamont's nieuwe mixtape binnengehaald; The Shawshank Redemption/Angola 3. Ik ben echt benieuwd. Bishop Lamont heeft zich bij mij in de kijker gerapt dankzij zijn laatste leaks. Daarmee doel ik op Hollow Eyes en Rain.


Uiteraard vond ik zijn eerdere releases ook wel dope en heeft vooral Caltroit regelmatig mijn iPhone gedomineerd, maar toch bleef ik sceptisch ten opzichte van Dre's voormalige protege.

Tot ik Hollow Eyes hoorde. Fuckin Hell. Wat voel ik deze track toch...



En niet lang daarna kwam Bishop met de single Rain, die een juweel van een Dre beat bevat. Deze joint sluit aan bij de vibe van Hollow Eyes en ik voel die shit echt...



Nu is hier dus zijn complete mixtape en met 2 van zulke voorproefjes zou het toch niet mis moeten of kunnen gaan? Ik ga nu luisteren en de eerste track klinkt alvast heel veelbelovend. Ik denk zomaar dat Bishop mijn hooggespannen verwachtingen gaat inlossen. Pfff. Die eerste track is echt crazy trouwens! Een opgefokte Hip-Hop beat met rock invloeden en een opgefokte Bishop Lamont met zware distortion over zijn raps. Ik bang mijn hoofd kapot op Wanted Man.

Damn! Die tweede track klinkt ook hard. De beat klinkt iets meer Westcoast en de tracktitel Get My Gun wordt in de beat ondersteund door click-clacks en brraats zonder dat het vervelend wordt.

Ok fuck it. Ik ga deze nu op mijn iPhone zetten. Ik wil dit goed gaan beluisteren. Ik ben vooralsnog onder de indruk. Ik ben benieuwd of Bishop dit 22 tracks vast kan houden. Beats van oa Focus, Dr Dre, Dj Quik moeten nog komen. Dit komt wel goed!

Ik raad hem nu al aan. Omdat het kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten