maandag 4 april 2011

Track van het moment => Dog shit

Zomaar was daar zondagavond ineens deze aankondiging op diverse websites: Mobb Deep ft. Nas - Dog shit (produced by The Alchemist): Coming soon. Het bericht kwam tot mij via twitter.

Ik kreeg direct een soort kriebel in mijn buik. Hoe lang is het wel niet geleden dat Mobb Deep & Nas samen een joint hebben gedaan? Hoe zou het klinken? Zou het rauw zijn of poppy? Zou dit de terugkeer kunnen zijn van Queensbridge als de familie die het was? Is het wel echt een nieuwe track? Hoe zou Prodigy van Mobb Deep klinken na zijn gevangenisstraf? Wat voor beat heeft The Alchemist gemaakt voor deze bijzondere reunie? Hoe klinkt Nas? En nog een aantal van dit soort vragen schoten onmiddelijk door mijn hoofd.

Mobb Deep & Nas zijn als vlaggendragers van de Queensbridge Hip-Hop scene verantwoordelijk voor een hoop classics, maar bleken met elkaar toch een soort haat/liefde verhouding te hebben. De ene keer vrienden, de andere keer niet. Nu gelukkig weer wel en ik kon gisteravond niet wachten deze shit te luisteren.

Gelukkig hebben ze de spanning niet onnodig lang opgebouwd en kon ik vandaag de track al beluisteren en mijn eigen vragen beantwoorden:

Hoe lang is het wel niet geleden dat Mobb Deep & Nas samen een joint hebben gedaan?
11 jaar.
Hoe zou het klinken?
Als een echte QB anthem.
Zou het rauw zijn of poppy?
Fuckin RAUW!
Zou dit de terugkeer kunnen zijn van Queensbridge als de familie die het was?
Zo klinkt het wel.
Is het wel echt een nieuwe track?
100%, Nas zegt in zijn verse: "Welcome home P..." Gezien Prodigy net uit de gevangenis komt, is het een onlangs geschreven line.
Hoe zou Prodigy van Mobb Deep klinken na zijn gevangenisstraf?
Als P ten tijde van Burn (hard!).
Wat voor beat heeft The Alchemist gemaakt voor deze bijzondere reunie?
Een meeslepende banger die straat en goot ademt. Hip-Hop zoals alleen gemaakt kan worden in QB. Een simpele, maar pakkende loop, harde drums, aangevuld met accenten (drumroffels, maracas). Love this shit!
Hoe klinkt Nas?
Pffff.

Luister de track nu hier:

Of download hem hier: http://hulkshare.com/2e6lbmcwreij


Geen opmerkingen:

Een reactie posten