zondag 21 december 2014

Jaarlijstje 2 - 2014: Beste shows van 2014

2014 was een heerlijk jaar qua shows. Ik ben naar Pinkpop, Lowlands en Rock Werchter geweest. Ik heb mijn favoriete band (Metallica) twee keer gezien, een andere favoriete band (Machine Head) twee keer gezien en een aantal legends (Biohazard, Limp Bizkit & NOFX) aan het werk gezien. Bands die al bij me zijn sinds de tijd van de walkman. De chemie tussen band en publiek, de passie van muzikanten en het gevoel van verbroedering in de zaal. Het blijft iedere keer uniek.

Zelfs de regenbui voorafgaand aan het optreden van Metallica op Pinkpop kon de pret niet drukken. Ik stond helemaal vooraan en kon geen kant op. Ik zag de bui al van verre aankomen en er was geen ontsnappen meer aan.


Ik ben in mijn leven nog nooit zo nat geregend. En dat terwijl het overdag te heet was om 2 stappen te zetten. Maar deze cooling down was iets te overdreven. Vanwege de onweer, de wind en de regen moesten we eigenlijk het voorste vak verlaten, maar daar wilde niemand aan beginnen. We hadden immers ons best gedaan het vak in te kunnen. Om die reden werden we naast het podium opgevangen met de belofte weer terug het vak in te mogen. De ontlading was groot toen Metallica begon.

Ook toen mijn homie Mighty Mexoi de kaartjes voor Rock Werchter was vergeten, heeft het ons niet tegengehouden te rocken met Metallica. We zijn gewoon naar de dichtsbijzijnde printshop gereden toen we erachter kwamen.


Ik ben een vrij slechte fotograaf, maar ik heb toch van iedere show een moment vastgelegd ter herinnering. Behalve de foto van Robert Plant. Blijkbaar was ik zo in vervoering dat ik vergeten ben een foto te maken. Ik heb de foto's op instagram geplaatst en mijn gevoel in een paar tekens erbij gezet. Mijn pure gevoel dus, van dat moment.

Dus hierbij van 10 naar 1; de beste shows van 2014 volgens Sluwe Voszz inclusief de setlist van de show.

10. NOFX - Melkweg/Amsterdam - 12 augustus 2014


9. Biohazard - Victorie/Alkmaar - 28 augustus 2014


8. Ghost - Pinkpop/Landgraaf - 9 juni 2014


7. Gregory Porter - Lowlands - 16 augustus 2014

Geen setlist voor Gregory Porter op Lowlands.

6. Robert Plant & The Sensational Space Shifters - Rock Werchter - 3 juli 2014


5. Wu-Stock - Woodstock/Bloemendaal aan Zee - 17 juli 2014

Geen setlist voor Wu-Stock.

4. Parkway Drive - 013/Tilburg - 11 december 2014


3. Limp Bizkit - Patronaat/Haarlem - 10 juni 2014


2a. Machine Head - Hedon/Zwolle - 6 augustus 2014


Klik voor setlist Machine Head in Zwolle.

2b. Machine Head - TivoliVredenburg/Utrecht - 4 december 2014



1a. Metallica - Pinkpop/Landgraaf - 9 juni 2014


1b. Metallica - Rock Werchter - 3 juli 2014


Op naar 2015. Ik ben nu al benieuwd naar welke artiesten mij weg gaan blazen in het nieuwe jaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten