zondag 21 december 2014

Jaarlijstje 1 - 2014: Beste tracks van 2014

De 20 zit in december, we naderen het einde van het jaar, het grote terugblikken is begonnen. Ik houd ervan. Even stilstaan bij een jaar en dan vooral bij een muziekjaar. De beste tracks, shows, albums. Ik heb eigenlijk best wel genoten dit jaar. Als DJ/producer van een Hip-Hop radioshow maak ik iedere week een playlist met tracks, daarnaast houd ik van metal, hardcore en singer/songwriters, dus de keuze is reuze.

Maar na vakkundig redigeren en shortlisten, ben ik eruit. De volgorde zou hier en daar nog anders kunnen zijn als je me het op een andere dag zou vragen, maar de nummer 1 & 2 blijven sowieso altijd staan. Dit zijn de tracks die ik het liefste via headphones tot mij heb genomen het afgelopen jaar.

De beste tracks van 2014 volgens Sluwe Voszz:


20. Linkin Park ft. Rakim - Guilty All The Same
Linkin Park keert terug naar hun oude/vertrouwde sound en dat ook nog met "the God MC" als gastrapper. Dit vind ik dan toch gewoon wel weer heel tof. 

19. D'Angelo - Ain't That Easy
Natuurlijk op de valreep uitgekomen en daarom nog niet hoger in de lijst. De andere tracks heb ik grijs gedraaid en deze ga ik nog grijs draaien. Maar wat een track!

18. Busta Rhymes ft. Eminem - Calm Down

Eminem is de GOAT. Hands down.

17. Rico & A.R.T. - Omega
Doe Maar 2014. Rico & A.R.T. hebben de feelgood track van het jaar gemaakt. 

16. The Game - Bigger Than Me
Op een bepaalde manier houd ik een zwak voor The Game. En zo hongerig als hij op deze track is, hoor ik hem het liefst. Kettingzaag aan en gaan!

15. Slaughterhouse ft. Eminem & Yelawolf - Psychopath Killer
Had ik al gezegd dat Eminem de GOAT is? Toffe track dit. 

14. Cunninlynguists ft. Sheisty Khrist - Kings 
"Kings shit!" Die beat, die verses, die hook, die samples; wow. 

13. Action Bronson - Easy Rider 
Hahaha. Hardcore, humor, Hip-Hop. Love this shit. 

12. Termanology ft. HBlanco, Inspectah Deck & Chris Rivers - The War Begins
Zo had het hele Wu-Tang album ook kunnen klinken. Termanology eet deze beat, zoals Obelix een everzwijn verorberd, Deck komt tof en Chris Rivers bewijst zich opnieuw als talent. Harde track dit. 

11. PRhyme ft. Common - Wishin'
Beste track van 1 van de beste Hip-Hop albums van 2014. Premo is in topvorm, Royce is in topvorm. PRhyme is dope. 

10. Lionheart - Rat
Dit is de hardcore track van het jaar. Deze track zorgt ervoor dat ik mensen wil slopen. Vuisten in de lucht, moshpit in en gaan; "I smell a rat, you better watch your back!"

9. Fink - Shakespeare
Kippenvel. Ik voel die lyrics tot in mijn tenen.   

8. Metallica - Ronnie Rising Medley
Het is geen nieuwe compositie van mijn favoriete band, maar wel 1 van de tofste covers die ze ooit hebben opgenomen. 4 tracks van de overleden zanger Dio in 1 medley. Heerlijk. 

7. The Four Horsemen (Canibus, Kurupt, Killah Priest & Ras Kass) & Tragedy Khadafi - Historic
Die beat, die verses, die hook. Hier houd ik dus van. 

6. Killer Be Killed - Wings Of Feather And Wax
Het is jammer dat het album van Killer Be Killed het niveau van deze track niet haalt, maar jezus wat is dit een metalklapper van jewelste. 

5. Cunninlynguists & The Grouch & Eligh - Gas Station Attendant
En de award voor refrein van het jaar gaat naar... Deacon The Villain van Cunninlynguists. Deze track gaat steeds op repeat, op repeat, op repeat. 

4. Slipknot - The Negative One
Rammen, beuken, knallen, schreeuwen, rakketak. Slipknot in optima forma. Misschien wel de beste track die ze ooit maakten. 

3. Audible Doctor ft. Astro & Hassaan Mackey - Chocolate Covered Liar
Heerlijk soulvol, dope raps, fijne beat. Ik krijg hier geen genoeg van. 

2. Machine Head - Now We Die
Deze track bevat alles dat ik tof vind aan muziek. Machine Fucking Head!!

1. Ben Howard - End Of The Affair
Kippenvel. Wow. 

Beluister mijn hele lijst ook op Spotify:


Op naar 2015... En kom zeker terug naar mijn blog voor mijn mening over de dopeste shows en beste albums van 2014. Die publiceer ik binnenkort. Echt waar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten