maandag 17 januari 2011

#ManiacMonday => Hardcore platen van het moment

Ik luister niet alleen Hip-Hop. Ik luister ook andere muziek. Een stijl die qua attitude, emotie, rauwheid, mentaliteit en amped up gevoel dichtbij Hip-Hop in de buurt komt is Hardcore.

Vandaag had ik weer een Hardcore bui. En deze groepen heb ik vandaag op mijn iPhone gedraaid:

No Turning Back
Een groep uit Brabant die in hun laatste tour maarliefst 50 landen aan deed. Deze shit is in-ya-face en hardcore zoals de term uitgelegd moet worden. Ik heb vandaag vooral hun nieuwe plaat "Take Control" gedraaid, maar ook het album "Stronger" weer eens opgezet. Dit is de titeltrack van die plaat...



Madball
Levende legendes uit New York en verantwoordelijk voor de typische NYHC-sound. Ik houd van die sound en vooral van die attitude. Hun laatste album Empire staat in mijn top20 van 2010. Deze track heet Tough Guy...



Pitboss 2000
Belachelijke strakke hardcore met lyrics die met een gigantische korrel zout genomen moeten worden. Emo's, Wiggers, Invaliden, Bitches; iedereen krijgt er op het album Everyone's a winner gigantisch van langs. Dit is zo'n plaat die je laat lachen, maar je tegelijkertijd opfokt. Deze track heet Get off the nutz...



Terror
Terror komt uit LA en heb ik vorig jaar nog live gezien in het Patronaat in Haarlem. Zij waren verantwoordelijk voor een belachelijke harde show en belachelijk veel blauwe plekken. Terror is bevriend met rapper Vinnie Paz van Jedi Mind Tricks en die laatste zingt een deuntje mee op een track van de EP Rhythm Amongst The Chaos. Hip-Hop en hardcore komen dus gewoon weer samen.
Terror staat trouwens ook in mijn top20 van 2010 met het album Keepers of the Faith. Deze joint heet Kickback is dus met Vinnie Paz...



One Life Crew
Deze band heeft in mijn ogen de dopeste hardcore riff ooit gemaakt, maar is net als Pitboss 2000 een band met lyrics die je met een korrel zout moet nemen. De mannen zijn ooit beticht van racisme, maar dat gaat te ver. OLC is in ieder geval niet down met emo's, hippies en andere nerds. En weet je.. ik ook niet!
I'm from the neighbourhood fruit!



Stay tuned. Binnenkort meer hardcore-updates!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten