maandag 8 november 2010

Plaat van het moment => The Left

The Left - Gas Mask


Zomaar ineens was daar The Left. Ik had nog nooit van deze groep gehoord, maar ik klikte toch op "beluisteren" toen ik een nummer zag staan ergens op een willekeurige website. Dit kwam vooral doordat er ft. Guilty Simpson achter stond. Ik was direct overtuigd.

The Left komt uit Detroit en bestaat uit producer Apollo Brown, rapper Journalist 103 en DJ Soko. Die eerste heeft dit jaar al een producerrecord (The Reset) uitgebracht die ook al erg dope was, maar dit album overklast dat direct.

De sound van de groep is een crossover tussen de Detroit sound van Black Milk & Elzhi op hun eerste platen aan de ene kant & Wu-Tang aan de andere kant. Rauwe donkere beats, waarbij vooral de dreigende strings & blazers, en de vocal samples van oude soulplaten zorgen voor beats waar ik kippenvel van krijg. Dit zijn van die beats waarbij ik niet anders kan dan mijn head boppen met een grimas op mijn kop als in de banner bovenaan dit weblog.

De rapper Journalist 103 past qua flow & delivery goed bij de beats en zijn topics maken het geheel af. Zo rapt hij op Binoculars: My life is complex to say the least, so I try to find release in every moment that I grace a beat, people view me as strong as they don't see the weakness, that's caused by my inner demons that I battle frequent. Deze zinnen geven de boodschap van het album weer; het leven in de D is rauw en hard en Journalist 103 verwoordt dit.

Naast Journalist 103 zijn er verses van onder andere Marvwon, Guilty Simpson & Kool G Rap.

Net als op het Celph Titled & Buckwild album is er een belangrijke rol voor de DJ weggelegd. Ik houd daarvan. Dope scratches geven een Hip-Hop track net dat beetje meer. DJ Soko maakt het album doper op de 1 & 2.

Luister maar gewoon deze tracks en ga op zoek naar dat fucking album!

The Left ft Guilty Simpson - Reporting Live


The Left ft Kool G Rap - Frozen


Harde shit! Weer een top10 van 2010 album. Period.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten